» » نمای چوبی یا ترمووود

نمای چوبی یا ترمووود

امروزه نمای چوبی ترمووود مورد توجه معماران بسیاری قرار گرفته است.چوب طبیعی یا ترمووود تحت تاثیر دما و فشار بالا  خاصیتی ضد آب پیدا می کند، همچنین مقاومت بسیار بالایی در مقابل عوامل جوی دارند همین موضوع سبب محبوبیت بیش تر این چوب ها می شود. به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین , ترمووود نقش یک عایق حرارتی برودتی گرمایشی و سرمایشی ساختمان را ایفا می کند. چوب های ترمو به دو نوع چوب نرم و سخت تقسیم می شوند که چوب نرم مثل Pine & T-      Radiata بیشتر برای نما و چوب های سخت مثل Ash –Teak & Bambo  برای کف پوش و مبلمان فضای باز استفاده می شود.
  

نمای چوبی یا ترمووود

 


مقاومت ترموود در مقابل اشعه ماورای بنفش 
مقاومت ترمووود به علت طبیعی بودنش, مشابه دیگر اجزاء طبیعت نمی تواند به خودی خود در مقابل تابش و نفوذ اشعه فرای بنفش خورشید مقاوم باشد. درنتیجه, رنگ قهوه ای طبیعی الواری که برای مدتی در معرض تابش مستقیم خورشید قرار می گیرند به سمت خاکستری و کمی فرسودگی تمایل پیدا خواهد کرد. بعد از مدت حدودا ۶ ماه تغییر رنگ کاملا به چشم خواهد خورد.
مقاومت ترموود در برابر خوردگی
یکی از دلایل محبوبیت ترمووود در میان سازندگان ، زیبایی آن است.همچنین میتوان مقاومت ترموود را با به کارگیری مواد و رنگ های محافظ که دارای رنگ دانه های بخصوصی هستند و یا آنهایی که دارای لایه های حفاظتی در برابر اشعه UV می باشند افزایش داد و از سطح  چوب  دربرابر خوردگی, فرسودگی و تغییر رنگ محافظت نمود.
چوب ترمووود و مکانیزم حرارتی
مکانیزم حرارتی ترمو ، بدون استفاده از مواد شیمیایی که توسط گرما چوب آن در برابر نفوذ قارچ و کپک محافظت شده و نسبت به چوب معمولی دارای ماندگاری بیشتری خواهد بود. به همین خاطر نفوذ حرارت به سطوح چوبی، باعث تغییر رنگ در سطوح داخلی چوب خواهد شد.
نگهداری چوب ترمو در اثر تابش حرارت به سطوح چوب نما به مدت 3 روز و در حرارت 220 درجه سانتیگراد سبب مقاومت آن در برابر پوسیدگی و نفوذ حشرات می شود.
نگهداری چوب ترمو پس از تولید
استفاده از روش های جدید در تولید نمای چوبی ساختمان.
از قراردادن تیرک های ترمو در عمق خاک برای نگهداری چوب ترمو پرهیز شود.
البته در مواردی مانند ایجاد شیروانی و همچنین قرار دادن ستون های ترمووود در قسمت های شن و ماسه خشک.
نگهداری چوب ترمو در برابر پوسیدگی
 

تاریخ : 15-11-1396, 13:00

نویسنده : admin

آمار بازدید : 57704

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترمووود, نمای چوبی

ساختمان سرا