نمای چوبی

نمای چوبی

یکی از موارد استفاده مناسب در سازه های محیطی و فضای خارجی ، ترمووود می باشد که از آن می توانیم در ساخت تراس ، آلاچیق ، پاسیو ، کنار استخر و محوطه سازی استفاده کنیم.
 

نمای چوبی

 


چوب نما و مزایای آن :
چوب به دلیل تجدید پذیر بودن، قابل بازیافت است و محیط زیست را تخریب نمی کند و انرژی مصرفی آن بسیار پایین است به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای انتخاب می باشد. اما این موارد مربوط به قبل از انجام فراوری های لازم برای محافظت از چوب در برابر شرایط محیطی است و بعد از آن کیفیت فنی چوب متفاوت می شود.

طرحی که برای ساختمان استفاده می شود بر دوام و طول عمر چوب نما تاثیر می گذارد. نمای چوبی باید از قرار گرفتن در معرض رطوبت شدید محافظت شود اما آب در آن نفوذ می کند به همین خاطر پایین ترین قسمت چوبی که برای نما مورد استفاده قرار می گیرد باید از سطح زمین حداقل 250 میلی متر فاصله داشته باشد و برآمدگی سقف باید به ترتیبی باشد که از خیس شدن چوب جلوگیری کند.
استفاده از چوب نما روز به روز در حال افزایش است و به دلیل جذابتی که ظاهر ایجاد می کند در حال تبدیل شدن به جایگزین آجر و سیمان شده است.زمانی که از این نوع چوب برای نما استفاده می کنیم باید به دوام آن توجه داشته باشیم با توجه به شرایط جوی بهتر است چوب نمای ساختمان به ترتیبی انتخاب شود که در مقابل باران مقاومت کند. طراحی این نماهای چوبی به گونه ای است که مسیر بارش را منحرف می کند و باعث می شود رطوبت لایه بیرونی قبل از این که به ساختمان آسیب بزند خشک شود.
 
 

نمای چوبی

 



رنگ های ترمووود
چوب هایی که عملیات ترمو روی آنها به صورت استاندارد و مکانیزه انجام می شود، کاملا در مقابل شرایط جوی از جمله باران، گرما، ریزش برف و رطوبت دارای مقاومت بسیار زیادی می باشند اما استفاده از رنگ بعنوان تکمیل کننده پروسه ترمو اهمیت بیشتری دارد، که خاصیت تاثیرگذاری اشعه uv آفتاب برروی چوب را به تاخیر می اندازد.

مواد اولیه تولید ترمووود 
کیفیت مواد اولیه ترمووود اهمیت بسیار زیادی در کیفیت محصول نهایی حاصل از فرآیند ترمو دارد . در واقع تمام گونه های چوب ترمووود می توانند ترمو شوند . با این حال، پارامترهای مورد استفاده در فرآیند ترمو ، باید بر اساس گونه های مختلف چوب ها بصورت جداگانه بهینه سازی شوند.
 

نمای چوبی

 



طراحی محوطه الاچیق توسط ترمووود
ترمووود از مصالح رایج به منظور ساخت آلاچیق است زیرا به راحتی در دسترس است،کار کردن با آن ساده می باشد،سایزهای متنوعی از ترمووود موجود است و همچنین تا مقداری قابل تبدیل به اندازه و سایز های متنوع است . نوع ترمووود به کار رفته در آلاچیق از نکات قابل توجه است چرا که نوع چوب به کار رفته دوام آن را را مشخص می نماید.
از مصالح رایج به منظور ساخت آلاچیق است زیرا به راحتی در دسترس است،کار کردن با آن ساده می باشد،سایزهای متنوعی از ترمووود موجود است و همچنین تا مقداری قابل تبدیل به اندازه و سایز های متنوع است . نوع ترمووود به کار رفته در آلاچیق از نکات قابل توجه است چرا که نوع چوب به کار رفته دوام آن را را مشخص می نماید.

از مصالح رایج به منظور ساخت آلاچیق است زیرا به راحتی در دسترس است،کار کردن با آن ساده می باشد،سایزهای متنوعی از ترمووود موجود است و همچنین تا مقداری قابل تبدیل به اندازه و سایز های متنوع است . نوع ترمووود به کار رفته در آلاچیق از نکات قابل توجه است چرا که نوع چوب به کار رفته دوام آن را را مشخص می نماید. از مصالح رایج به منظور ساخت آلاچیق است زیرا به راحتی در دسترس است،کار کردن با آن ساده می باشد،سایزهای متنوعی از ترمووود موجود است و همچنین تا مقداری قابل تبدیل به اندازه و سایز های متنوع است . نوع ترمووود به کار رفته در آلاچیق از نکات قابل توجه است چرا که نوع چوب به کار رفته دوام آن را را مشخص می نماید.
 
 
 

تاریخ : 19-11-1396, 11:06

نویسنده : admin

آمار بازدید : 58030

دسته : مقالات

تگ های مطلب : نمای چوبی, چوب نما, ترمووود

ساختمان سرا