» » همه چیز درباره ترمووود

همه چیز درباره ترمووود

ترمووود یا چوب ترمو ( حرارت دیده ) ، همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته و دارای پایداری بالا در مقابل انواع قارچ ها ، کپک ها و حمله حشرات شده است و نیز در شرایط مختلف آب و هوائی و نیز تغییرات رطوبت نسبی هوا ، ثبات ابعادی خود را حفظ می کند و بدین جهت برای استفاده بعنوان فضاهای بیرونی شامل نمای چوبی ساختمان ، کف چوبی، پارکت، پرگولا، آلاچیق، سونا و مبلمان فضای باز بسیار مناسب می باشد.

 

همه چیز درباره ترمووود

 

همه چیز درباره ترمووود

 


 

طی این فرآیند فقط از حرارت و بخار آب استفاده شده و هیچگونه ماده شیمیایی دخالت ندارد. فرآیند تیمار حرارتی که طی آن فقط از حرارت و بخار آب استفاده شده باعث شده که ترمووود با کیفیت بسیار عالی باشد .
طی فرآیند ذکر شده دو سطح حرارتی می تواند اعمال شود، سطح حرارت متوسط و سطح حرارت بالا. در سطح حرارت متوسط، رنگ ترمووود از قهوه ای روشن تا قهوه ای متوسط متغیر بوده و علاوه بر زیبایی بخشیدن بیشتر به بافت طبیعی چوب، ثبات ابعادی آن را به همراه می آورد و این محصول را می توان بعنوان گزینه ای عالی برای نمای داخل ساختمان مانند پوشش دیوار و کف فضاهای داخلی انتخاب کرد . در سطح حرارت بالا، محصول دارای ثبات ابعادی و نیز پایداری بسیار بالا می باشد که بصورت قابل توجهی طول عمر آن در شرایط آب و هوایی مختلف بالا می رود و مقابل آفت های متفاوت مقاوم می شود. خواص مذکور، ترمووود را حتی برای محیط نمناک مناسب نموده و بسته به گونه چوب، رنگ این ترمووودها از قهوه ای متوسط تا قهوه ای تیره متغیر است. ترموودبه واسطه ثبات ابعادی، جذب بسیار کم رطوبت و پایداری زیاد، گزینه ای بسیار مناسب برای جایگزینی چوبهای حاره ای بوده و باعث حفظ هرچه بیشتر جنگلهای با ارزش مناطق حاره ای می شود .
جنگلهای شمال آمریکا برای تاًمین چوبهای زبان گنجشک که مناسبترین نوع ( Thermo Ash ) را فراهم می آورد و جنگل های مرکز فنلاند برای تاًمین چوب درختان سوزنی برگ و تولید (Thermo Pine )، منابع اصلی تهیه مواد خام ترموری هستند ترمووود و کفپوش چوبی فضای داخلی ( پارکت های تمام چوب ترمو: زیبایی پارکت های تمام چوب ترمو زبان گنجشک ،  ( Thermo Ash )، در نمایش ساختار و طیف رنگی متنوع آن نهفته است. فرآیند ترمو با دو روش حرارتی ، سطح بالا حرارتی و سطح متوسط حرارتی ، می تواند انجام پذیرد که ثبات ابعادی قابل توجه ای را به ارمغان می آورد. پروفیل هائی که سطح حرارتی متوسط دیده اند ( ۱۹۰ درجه سانتیگراد ) دارای رنگ روشنتر و  دارای قابلیت بیشتر برای رنگ پذیری متنوع تر بوده و پروفیل هائی که سطح حرارتی بالاتری دیده اند دارای رنگی تیره تر بوده و قابلیت نصب در فضاهای مجهز به سیستم گرمایش از کف را نیز دارا می باشند.

تاریخ : 14-01-1397, 10:12

نویسنده : admin

آمار بازدید : 43328

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترموود, نماداخلی, نماچوب, نمای چوبی, نمای ساختمان, نمای چوبی ساختمان

ساختمان سرا