» » محافظت و پردازش چوب ترمو

محافظت و پردازش چوب ترمو

اشعه ی ماورای فرابنفش بر ساختار تمام چوب ها که چوب ترمو نیز شامل آن می شود،تاثیر می گذارد.برای حفظ رنگ قهوه ای مایل به طلایی چوب باید روغن های رنگدانه دار و ترکیبات ضد آب استفاده کرد.

 

اگر ترموود در برابر اشعه ی ماورای فرابنفش محافظت نشود به تدریج به خاکستری نقره ای زیبا تبدیل می شود.

 

 

محافظت و پردازش چوب ترمو

 

 

محافظت و پردازش چوب ترمو

 


 


می توان چوب را با روش های خانگی و یا تخصصی محافظت کرد.

 

محافظت و پردازش ترمووود باعث مقاومت آن در برابر آلودگی وقارچ می شود.قارچ ها در تمامی سطوح مرطوب رشد می کنند این قارچ ها به سبب دارا بودن مواد مغذی رشد بیشتری پیدا می کنند .بنابراین باید این چوب ها پردازش داده شوند.

پردازش صنعتی ترموود

 

برای پردازش تخصصی چوب ترمو  قبل از نصب ،شرکت از رنگ های خاصی برای محافظت از رنگ قهوه ای طلایی چوب استفاده می کند.اگر رنگ خاکستری نقره ای مورد نظر است از ضد آب برای پردازش چوب های حرارت دیده استفاده می شود.

 

پردازش ترمووود در منزل

 

برای محافظت از چوب های ترمو در منزل می توان از روغن های رنگدانه دار استفاده کرد.هم چنین می توان از اسپری های ضد آب با برچسب برای محافظت از چوب ها استفاده کرد.

 

در صورت نیاز می توان ترمووود را با صابون مایع پاک کرد.برای پاکسازی آلودگی زیاد چوب ها می توان از اسپری آب با قدرت استفاده کرد.ولی این کار بااحتیاط باید صورت بگیرد.در صورت لکه دارشدن غیرمعمول چوب ها باید از شن پاشی برای برگرداندن ظاهر اصلی چوب استفاده کرد.

استفاده از ضد آب برای ترموود

 

ضد آب محصول دوبخشه فاقد هر گونه موادشیمیایی برای محافظت از چوب ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.از آن جا که  ضد آب ها رطوبت کامل چوب را ازمیان نمی برند امکان گذر هوا در چوب پس از استفاده از ضد آب هم چنان وجود دارد.

 

این محلول ها  جدا از خاصیت محافظتی سبب درخشندگی و جلای سطح چوب به طور یکنواخت می شود.با این عمل از تیرگی چوب ورشد قارچ جلوگیری می شود.

 

تاریخ : 14-01-1397, 10:29

نویسنده : admin

آمار بازدید : 65211

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترمووود, چوب, چوب نما, نمای چوبی, نمای ساختمان, نمای داخلی, نمای خارجی چوبی

ساختمان سرا