» » معرفی گونه های مختلف ترمووود

معرفی گونه های مختلف ترمووود

چوبِ ترموود، علاوه بر کاربرد های داخلی در ساختمان، برای استفاده در نمای چوبی بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.و در انواع گونه های چوب کاج، نوئل، ون و ایروکو عرضه می شوند.

 

 

معرفی گونه های مختلف ترمووود

 

 

معرفی گونه های مختلف ترمووود

 


 

معرفی گونه های از ترموود نرم چوب ها:

وقتی ما می گوییم نرم چوب،لزوماً به این معنی نیست که این چوب نوع ضعیف تر ،شکننده ترو کم تراکم تر از چوب های سخت است.

این چوبها دارای دانسیته (چگالی) یا فاصله مولکولی کمتری هستند. و به علت نداشتن گره های مرکزی از بافت خاصی برخوردارند. که بسیار زیبا می باشد. نرم چوبها (Soft wood) به علت سبکی، ارزانی و داشتن بافت زیبا اگر ترمو شده باشند و شرایط چوب ترمو را داشته باشند برای نمای چوبی ساختمان بسیار مناسب هستند.

درواقع تفاوت اصلی چوب های نرم وچوبهای سخت در چگونگی تولید مثل آنها است.

چوب های نرم جزو بازدانگان و چوب های سختجزو نهاندانگان هستند.

چوب های نرم اغلب از درختانی مانند سرو، صنوبر (Spruce و کاج (Pine) به دست می آیند . که اصطلاحاً به آنها درختان همیشه بهار می گویند. زیرا این درختان در فصل سرما برگریز نیستند. و پوشش سبز برگهای آنها در تمام سال باقی است.و رنگ چوب این درختان ، تا حدی زرد رنگ و یا مایل به قرمز است. درختان کاج فنلاند از بهترین انواع  چوبهای کاج در جهان هستند.

شرایط اقلیمی خاص منطقه نیمه قطبی فنلاند به گونه ای است که زمستانهای بلند و تابستانهای کوتاه دارد. و درختان تنها ۲ ماه از سال فرصت رشد دارند. رطوبت خاک بسیار بالاست. در تابستانها شرایط ایده آلی برای یک جنگل قطبی وجود دارد.

به علت کوتاه بودن تابستان درختها فقط فرصت دارند به سمت آفتاب و مستقیم حرکت کنند.

در نتیجه درختان بسیار صاف و مستقیم به طور عمودی رشد می کنند. این امر باعث می شود درختان کاج فنلاندی بسیار مناسب برای تهیه الوار باشند

سخت چوب ها:

بیشتر نجارها علاقه مندند با چوب های سختکار کنند. تنوع رنگ، بافت و الگوهای رگه ها باعث می شود برخی از مبلمان های جالب از این نوع چوب ساخته شود. آن چیزی که مصرف درختان با چوب سخت را محدود می کند، قیمت آنها است. وسایلی که از برخی از گونه های این نوع درختان ساخته می شوند می توانند خیلی گران در بیایند.

سخت چوبها (Hard wood)، چوبهای مربوط به درختان پهن برگ هستند. که مشهورترین آنها چوب ون یا Ashاست. وانواع دیگر آن شامل ،چوب گردو،صنوبر،بلوط،افرا،ماهون،گیلاس ،زبان گنجشک و…..

،این درختان در زمستان برگریز می باشند. و در بهار برگهای جدید آنها رشد می کند.

داشتن آوندهای بزرگ مشخصه چوب‌های سخت است

.

سخت چوبها به علت بافت خاصشان بسیار زیبا هستند. و نماهای چوبی چشم نواز ایجاد می کنن. وسایلی که از برخی از گونه های این نوع درختان ساخته می شوند می توانند خیلی گران در بیایند.

 

از چوب ترمووود گونه پاین و دک و عش برای نمای محوطه های باز

 

و مکان هایی که تماس مستقیم با آب و بخار آب دارد استفاده مشود.

 

بهترین گزینه ترموود جهت نما, ترمووود پاین با ضخامت کمتر از بیست میلی متر می باشد.

 

استفاده از ترمووود عش(زبان گنجشک) به دلیل قیمت بالاتری که دارد و همچنین وزن بیشتر ,

 

جهت نمای محوطه های باز ساختمان مورد تایید و منطبق بر استانداردهای انجمن بین المللی ترمووود نیست.

 

تنها استثنایی که می توان متصور شد به کاربردن چوب ترمووود عش در نمای ساختمان در مکان های جغرافیایی با فرسایش بالا می باشد.

 

رنگ ترمووود اگر با رنگ تکنوس انجام شود بیست طیف رنگی مختلف و زیبا را می توان بر روی آن پیاده کرد.

 

چوب ترموود نمای محوطه های باز باید دارای استحکام کافی در برابر فرسایش ناشی از آب و باد باشد و همچنین باید دارای مقاومت کافی در برابر اشعه های ماورا بنفش و مضر UVآفتاب باشد تا در طول زمان بهترین کارایی را از خود نشان دهد.

 

این نوع چوب ترمووود نما در تمامی مقاطع استاندارد موجود است.

 

تاریخ : 23-02-1397, 17:43

نویسنده : admin

آمار بازدید : 71651

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترمووود, چوب ترمووود, معرفی ترمووود, ترمووود چیست؟, کارایی ترمووود

ساختمان سرا