» » چوب نما و چوب نمای ساختمان

چوب نما و چوب نمای ساختمان

چوب نما علاوه بر زیبا سازی به عنوان یک عامل محافظتی از نما و سطح خارجی ساختمان نقش اساسی را ایفا می کند.
 یکی از پرکاربردترین چوب ها برای اجرای نماهای چوبی چوب ترمووود (( Thermowood می باشد.
 

چوب نما و چوب نمای ساختمان

 

چوب نما و چوب نمای ساختمان

 

 

استفاده از چوب ترمووود به عنوان چوب نمای ساختمان مزایای زیادی دارد که به مختصری از آنها اشاره می کنیم:

سبک بودن چوب ترمو,قابلیت نصب سریع و راحت ترمووود ((Thermowood,زیباییترمووود نسبت به سایر مصالح ساختمانی جهت به کار بردن در نمای ساختمان و از همه مهمتر می توان به عایق بودن چوب ترمووود هم از لحاظ حرارتی و هم از لحاظ برودتی اشاره کرد, که موجب می شود تادمای محیط داخل ساختمان با دمای محیط بیرون از ساختمان به تعادل و یکنواختی برسد واز اتلاف انرژی تا مقدار زیادی جلوگیری نماید.
با توجه به دلایلی که ذکر شد استفاده از چوب نمای ترمووود جهت نمای چوبی ساختمان مناسب ترین و بهینه ترین متریالی است که می توان به کار برد.
امروزه نمای چوب از محبوبیت و مقبولیت قابل توجهی نسبت به سایر متریال های مورد استفاده در دیوارهای داخلی خانه و نمای ساختمان برخوردار است.
طبیعی ،با دوام و چند منظوره  بودن چوب از دیگر دلایلی است که می توان نسبت به این انتخاب اشاره کرد. 
ظاهر گرمی که چوب به هر ساختار و سازه ای می بخشد آن را جذاب و مورد پسند کرده است و درمقایسه با دیگر متریال ها چوب از پایداری بیشتری برخوردار می باشد. چوب نمای دارای طرح و بافتی بسیار خیره کننده و منحصر به فردی می باشد. رنگ چوب های به کار رفته درچوب نمای ساختمان از تنوع بی نظیری برخوردار می باشد به طوری که منجر به طرحی متفاوت و خاص شده است.
ترمووود (( Thermowood بسته به نوع و کیفیتش در برابر شرایط جوی مانند اشعه فرابنفش خورشید و رطوبت از خود مقاومت نشان می دهد و طول عمری چندین برابر چوب معمولی دارد. جالب است بدانید که عناصر شیمیایی که باعث فساد و نابودی چوب شناخته می شود طی پروسه حرارت دهی از بین می رود. طبیعی بودن پروسه چوب ترمو بسیار مهم است. در حقیقت هرچه این پروسه طبیعی تر باشد، چوب ترموود (( Thermowood به دست آمده دوام بیشتری داشته و ارتباط بیشتری با معماری پایدار برقرار می سازد

تاریخ : 26-04-1397, 14:22

نویسنده : admin

آمار بازدید : 9488

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب نما و چوب نمای ساختمان, چوب نمای ساختمان, چوب نما, نمای چوبی, ترمووود, چوب ترمووود, thermowood

ساختمان سرا