» » چوب ترمووود( Thermowood) چیست و چه کاربردی دارد؟

چوب ترمووود( Thermowood) چیست و چه کاربردی دارد؟

چوب‌ ترمووود( Thermowood) به دلیل فرآیندی که در این جریان طی می‌کنند دارای خصوصیات ویژه ای می‌شود که می تواند بهترین گزینه برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان تبدیل مورد استفاده قرار گیرد.
رنگ چوب طی این فرآیند تیره شده اما رنگ در همه سطوح چوب به صورت یکسان پخش شده است. به علاوه ظاهر و شکل چوب ترمووود دچار تغییر نمی شود. همانطور که گفته شد از این محصول می توان در نمای ساختمان، کف پوش بیرونی، کف پوش داخلی، دکور داخلی ساختمان، درب ها، پنجره ها و سایر مصارف دیگر استفاده کرد. ترمووود( Thermowood) به علت اینکه حرارت بالایی دیده و بافت داخلی آن محکم و سفت شده، در مقابل حمله حشره ها مقاومت دارد . همچنین به علت حرارتی که به آن داده می شود سلولز و مواد مغذی درون بافتی آن از بین رفته است. به همین خاطر در مقابل کپک ها و قارچ ها نیز مقاوم است. رابطه ترموود با محیط زیست، بسیار عالی است. زیرا در این نوع چوب، مواد شیمیایی وجود ندارد و به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند. این خاصیت چوب ترمووود را نسب به سایر چوب ها متمایز می کند.
چوب ترمووود( Thermowood) نسبت به سایر چوب ها چگالی کمتر و مقاومت بیشتری دارد. این محصول طبیعی و سازگار با طبیعت است. با این حال، به دلیل حرارتی که در طی فرآیند اصلاح چوب به ترمووود وارد می شود، مقاومت آن در برابر خم شدن و پیچیدن کاهش پیدا می کند. نصب ترمووود بسیار راحت و با سرعت بالا می باشد. این محصول را می توان به دفعات جداسازی و نصب کرد، همچنین به راحتی شسته و تمییز می شود. ترمووود را می توان به اشکال مختلفی برش داد و به راحتی می توان آن را ساب زد. این محصول به علت مقاومت در برابر رطوبت، یک گزینه زیبا و مناسب برای استفاده در استخر و سونا می باشد. همچنین وقتی در برابر رطوبت قرار می گیرد؛ باد نمی کند؛ تغییر شکل وسایز نمی دهد.
در صورت نیاز چوب ترمووود( Thermowood) را می توان با مواد شوینده ملایم مانند صابون های مایع تمیز کرد. اگر سطح چوب خیلی کثیف باشد، می توان از دستگاه های شوینده فشاری استفاده کرد؛ البته این عملیات باید با دقت صورت گیرد تا آسیبی به چوب وارد نشود. احتمال لکه لکه شدن سطح چوب پایین است، اما در صورت وقوع این اتفاق می توان سطح چوب را سمباده کشید.
 

چوب ترمووود(  Thermowood) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

تاریخ : 14-05-1397, 14:11

نویسنده : admin

آمار بازدید : 8032

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب ترمووود, چوب ترموود, ترمووود, ترموود, چوب thermowood, نمای چوبی

ساختمان سرا