قیمت ترمووود

در مسئله قیمت ترمووود نیز بایستی این نکته را در خاطر داشته باشیم که قیمت ترمووود بسته به شرایط متغیر بوده و چون محصولی وارداتی است، کلیه مواردی که روی واردات تاثیر دارند نیز بر قیمت چوب ترمووود تاثیرگذار خواهند بود.
در حقیقت شواهد مختلف حاکی از آن است که از زمان ورود ترمووود به کشورمان، لیست قیمت ترمووود نوسان قابل توجهی داشته و به دلیل استقبال بالا از این متریال، شرکت های وارد کننده سعی کرده اند که لیست قیمت را با کم ترین تغییرات و توجیه اقتصادی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند.
 
چگونه ترمووود را از چوب های متفرقه تشخیص دهیم؟
 
بسیاری از شرکت های معتبر تولیدکننده ترمووود در اروپا، تا به امروز هیچ فروشی در ایران نداشته اند. با این حال افراد سودجویی وجود داشته که خود را به عنوان نماینده ایشان معرفی نموده و با فروش چوب های معمولی تحت برندهای معتبر خارجی، اقدام به فروش چوب های معمولی و فرآوری نشده به جای ترمووودمی نمایند.
 
قیمت ترمووود ارتباط مستقیمی با ضخامت ترمووود و نوع چوب ترمو شده و میزان ماشین کاری و ابزاری که بر روی آن انجام پذیرفته است تعیین می شود.
 
قیمت ترمووود را با روش های ذیل تعیین می کنند :
·       چوب ترمووود بسته به میزان ضخامتی که دارد قیمت و بهای آن متفاوت است.
·       در اینکه قیمت ترمووود به چه عواملی بستگی دارد باید به جنس چوب اشاره کرد.
چوبی که از خانواده درختان نرم چوب ها باشد ارزان تر از چوب های متعلق به گروه سخت چوب ها می باشند.
البته علت این تفاوت قیمتی از لحاظ جنس چوب تابع مستقیمی دارد با میزان رشد و تراکم این درختان از یک سو و میزان عملیات حرارتی و سختی برش از سمت دیگر دارد.
·       در نهایت باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کرد که بعضی اوقات با توجه تکانه های شدید نوسانات ارزی مانند یورو و دلار آمریکا نسبت به ریال ایران با تغییر زیاد قیمت نهایی چوب ترمووود مواجه می شویم که بیشتر زمان ها هم پایدار نیستند و به گونه ای می توان گفت که زود گذر هستند.
مزایای ترمووود
 
·         در فرآیند چوب ترمو، نه از مواد شیمیایی استفاده می شود و نه به محیط زیست آسیبی وارد می شود و عمده چوب ها از جنگل های مصنوعی ساخته می شود.
·         در اثر حرارت و فرآیند ترمو، چوب ترمو شرایط آب و هوایی سخت تری را نسبت به چوب های معمولی تحمل می کند.
·         به دلیل فرآیند ترمو و خروج رطوبت از چوب ترمو، بافت چوب محکم و در نتیجه باعث مقاوم شدن ترمووود در برابر فرسایش و پوسیدگی می شود.
·         میزان انقباض و انبساط در چوب های فرآوری شده ترمووود به دلیل کمتر بودن میزان رطوبت از چوب های معمولی کمتر است.
·         خروج صمغ، رزین و رطوبط از چوب، باعث می شوند تا چوب ترمو، سبک تر از چوب های معمولی باشند.
·         با توجه به دلایل ذکر شده می توان بدون نگرانی از پیچش یا خمش ترموود، آنها را با آب شستشو کرد و یا چوب ترمو را در محل هایی مانند حمام و استخر استفاده کرد.
 

قیمت ترمووود

 


تاریخ : 21-05-1397, 09:23

نویسنده : admin

آمار بازدید : 7747

دسته : مقالات

تگ های مطلب : قیمت ترمووود, قیمت تیرموود, ترمووود, قیمت چوب ترمووود

ساختمان سرا