» » روشهای مختلف فرایند تولید چوب ترمو

روشهای مختلف فرایند تولید چوب ترمو

روشهای مختلف  فرایند تولید چوب ترموود

در این مقاله فرآیند تولید چوب ترمو و انواع روش های آن را به اختصار شرح می دهیم.
 
چوب اصلاح شده با چوب حرارتي، چوبي است که با فرآيند کنترل پيروليزي از حرارت چوب (> 180 درجه سانتيگراد) تغيير يافته در غياب اکسيژن باعث تغييرات شيميايي در ساختارهاي شيميايي اجزاي ديواره سلولي (ليگنين، سلولز و همي سلولز) در چوب به منظور افزایش دوام آن. مقدار کم اکسیژن مانع از سوختگی چوب در این دماهای بالا می شود. چندین تکنولوژی متفاوت با استفاده از رسانه های مختلف از جمله گاز نیتروژن، بخار و روغن داغ معرفی می شود.
 

 

 

روشهای مختلف  فرایند تولید چوب ترمو

 

 


1-فرایندهای اصلاح
اولین رویکرد تکنولوژیکی فرایندهای اصلاح حرارتی چوب، مقاله Burmester است. 5 فرآیند اصلاح حرارتی مختلفی وجود دارد: Thermowood (یا Premium wood) در فنلاند، فرایند بازتولید (Retiwood، New Option Wood) و Les Bois Perdure در فرانسه، فرایند افلاطون در هلند، درمان نفت گرما در آلمان (OHT-Process)
 
شرح فرایند تبدیل شدن چوب ترمو
این بخش برای تأیید نیاز به استناد بیشتری دارد. لطفا با افزودن نقل قول به منابع قابل اعتماد، این مقاله را بهبود بخشید. اطلاعات بدون مرجع ممکن است مشکل ایجاد کرده و پاک شوند. (سپتامبر 2017)
سه فرایند در یک مرحله با استفاده از روغن (درمان حرارت روغن)، نیتروژن (چوب رتی) و بخار (Le-Bois Perdure) انجام می شود. فرایند چوب ترمو شامل خشک کردن، حرارت دادن و در نهایت خنک سازی / تهویه مطبوع است و طول می کشد تا 72 ساعت. فرآیند افلاطون شامل هیدروترمولیز، خشک کردن و تهویه مطبوع می شود و می تواند تا 7 روز طول بکشد. زمان مورد نیاز به گونه چوب، عرض و رطوبت اولیه بستگی دارد.
 

 

روشهای مختلف  فرایند تولید چوب ترمو


 



2-فرآیند وستوود
ووستوود پیشرفته ترین فرایند اصلاح حرارتی مدرن است که در سال 2004 ثبت شده است. این فرایند در ابتدا برای چوب های خشک طراحی شده است که در مقایسه با چوب های نرم به دلیل واکنش های حرارتی و شیمیایی در جنگل های چوب در طول دوره حرارت دادن، پیچیده تر شده است. سیستم کنترل به طور کامل اتوماتیک Westwood اجازه می دهد تا به مدیریت گرماسنجی از هر چوب چوب و چوب نرم.
 
3-فرآیند افلاطون
یک فرایند دو مرحلهای که ابتدا چوب را اشباع شده با آب به روش هیدروترمال در دمای 160 تا 190 درجه سانتیگراد تحت فشار بالا قرار می دهد. پس از رطوبت در چوب به 10٪ کاهش می یابد و سپس یک مرحله پخت در دمای 170 تا 190 درجه سانتیگراد تحت فشار 1 بار انجام می شود.
 
 

روشهای مختلف  فرایند تولید چوب ترمو


 
4-بازتعریف
بازتعریف اشاره به اصطلاح کلمه فرانسوی است که پارتنتیو رتیکولاسیون (ایجاد پیوندهای شیمیایی بین زنجیرهای پلیمری) و فریز کردن (بو دادن) است. چوب در این فرایند باید دارای رطوبت 12 درصد یا کمتر باشد که می تواند از طریق فرآیندهای خشک کردن ساده حاصل شود. سپس چوب در فضای نیتروژن بالا قرار می گیرد و مقدار اکسیژن آن بیش از 2 درصد نیست.
چوب ترمو زینت بخش نمای ساختمان هاست و یکی از چندین کاربرد این متریال می باشد و علاوه بر آن در  اجزای ساختمان مانند :
        - دیوار و پنل های سقف
        - مبلمان
        - مبلمان فضای باز
        - در و پنجره
        - سونا
        - کفپوش
        - نما
        - کرکره کاربرد دارد.
 
یکی از مواردی که در خرید چوب ترمو بسیار مورد توجه قرار می گیرد کیفیت آن می باشد به همین منظور شرکت SLP در جهت تامین چوب ترمو مرغوب و باکیفیت تمام تلاش خود را می کند تا محصولی مرغوب را در اختیار شما قرار دهد.
 

تاریخ : 6-06-1397, 13:52

نویسنده : admin

آمار بازدید : 13292

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب ترمووود, چوب ترموود, چوب, چوب thermowood, چوب نما, چوب ضد آب ترمووود, چوب نمای ساختمان

ساختمان سرا