» » مزایای استفاده از چوب فنلاندی چیست؟

مزایای استفاده از چوب فنلاندی چیست؟

مزایای استفاده از چوب فنلاندی چیست؟

از ابتدا چوب ترمو با عنوان چوب فنلاندی در ایران شناخته شد.
ترمو چوب (ترمووود) یکی از جدیدترین روش های مقاوم سازی چوب برای استفاده در فضای باز مانند نمای چوبیساختمان و نظیر آن می باشد.
استفاده از متریال و مصالح چوب در ساختمان از سالیان گذشته بسیار رواج داشته است ، با این حال خصوصیات فیزیکی چوب محدودیت هایی در اجرا به ویژه در فضای باز ایجاد میکند ، که با گذشت زمان انسان پی برد که حرارت دادن به چوب باعث افزایش دوام آن خواهد شد ، در حقیقت چوب ترمو یا همان ترمووود از طریق حرارت دادن به چوب در دمای زیر یکصد و هشتاد درجه سانتی گراد تحت شرایط خاص و با زمانی حدود 50 تا 100 ساعت بسته به نوع چوب اولیه ایجاد میشود ، در پروسه حرارت دادن اکسیژن از محیط حذف میشود تا امکان سوختن چوب از بین برود
 

مزایای استفاده از چوب فنلاندی چیست؟



ترمووود محصولی است که در یک فرایند با دمای بالا تولید می شود. این فرایند در کشور فنلاند بوجود آمده و توسعه یافته است.
با اعمال عملیات آماده سازی ترموود رنگ آن تیره تر می گردد مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی بهبود می یابد. قابلیت برش کاری و سوراخکاری افزایش و نهایتاً شستشو و مراقبت آن نیز آسانتر می شود. چگالی ترموود حدود 400 کیلوگرم بر متر مکعب که در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی و حتی انواع دیگر چوب ها از وزن سبکی برخوردار می باشد. بنابراین جهت مصرف در صنعت ساختمان خصوصاً نمای ساختمان انتخاب مناسبی بوده زیرا امروزه شاخص وزن نقش مهمی در ایمنی ساختمان خصوصاً در برابر زلزله ایفا می کنند.
 

مزایای استفاده از چوب فنلاندی چیست؟

 
 

فنلاند مهد ترمووود است که می تواند با نگهداری ترموود در انبارهای بزرگ کلیه کشورهای مصرف کننده را تغذیه و تامین کند. با طراحی منحصربه فرد می توان از چوب ترمو در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد. از جمله دیوار پوش ترمووودی، کف پوش خانه، کابینت آشپزخانه ترموودی با طراحی مدرن و کلاسیک، فلاور باکس و ...چوب ترمو به دلیل انعطاف پذیری و سبکی و تردی که دارد می تواند استفاده بسیاری در طراحی های خاص داشته باشد.
شرکت SLP ایران نماینده انحصاری شرکت SLP فنلاند در ایران و خاورمیانه می باشد که با داشتن مدیریت و تیمی مجرب و متخصص در زمینه چوب های ترمووود فنلاند میتواند بهترین مشاور در خصوص تهیه محصولات چوبی باشد. این مجموعه با دقتی کم نظیر و با پشتوانه چندساله در زمینه اجرای چوبهای ترمووود میتواند کمک به سزایی در خصوص انتخاب و اجرای هرگونه طرحی از سوی شما مشتریان عزیز باشد.

تاریخ : 14-07-1397, 12:24

نویسنده : admin

آمار بازدید : 11184

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب ترمو, چوب فضای باز, چوب ضد آب, چوب فنلاندی, چوب نمای ساختمان, قیمت ترموود, چوب نما, روف گاردن, رنگ چوب, چوب ترموود, نمای چوب ترموود, چوب نمای ترموود, چوب thermowood

ساختمان سرا