قیمت ترمووود

چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) به دلیل عمر طولانی‌تری که در مقایسه با سایر چوب‌ها دارد از قیمت بالاتری به نسبت چوب‌های ساختمانی برخوردار است که می‌تواند در انواع محیط‌ها و آب و هواها دوام بیاورد. عمر مفید بیشتر الوارهای چوب پنج سال تخمین زده می‌شود. سازندگان چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) عمر سی و پنج سالۀ این محصول را مطرح کرده‌اند، که در مقایسه با عمر چوب خام واقعاً شگفت‌انگیز است.
 

قیمت ترمووود

 


عوامل متعددی در تعیین قیمت  چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) موثر هستند که در این مقاله به شرح برخی از آنها می‌پردازیم.
طراحی  و اجرای نمای ساختمان به مسائل زیادی از جمله:

- موقعیت جغرافیایی
- شکل بنا
- موقعیت بنا در منطقه  و بسیاری دیگر بستگی دارد که در انتخاب نوع مصالح نیز موثر هستند.

علاوه بر قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  و  متریال عواملی مانند :
1. تکنیک‌های اجرا
2. نوع ترکیب متریال 
3. شکل قرارگیری آن‌ها تاثیرگذار می‌باشند.

نمای سنگ : تفاوت قیمتی سنگ بسته به جنس، ابعاد برش، میزان یکدست بودن سطح آن و … می تواند تغییر کند.
سنگ آنتیک : بهتر است این سنگ در نما با مساحت زیاد استفاده نشود. زیرا در موارد مشاهده شده نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود اما می‌توان در دیوارهای کوچک و مهم و به همراه نورپردازی مناسب از آن استفاده کرد.
نمای آجر نسوز : تفاوت قیمتی آجر به عواملی مانند رنگ و ابعاد آن بستگی دارد به عنوان مثال رنگ‌های تیره قیمت بالاتری دارند. این مصالح در ترکیب با سنگ یا فلز می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. اجرای این نوع نما به دلیل ابعاد کوچک آن طولانی‌تر از دیگر مصالح می‌باشد.
نمای چوب: این نوع مصالح در صورتی که به شکل مناسبی در نمای ساختمان به کار روند  می‌تواند نمای بسیار گرم و زیبایی را ایجاد کند اما با توجه به این که قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))   نسبت به دیگر مصالح بالاتر است از آن در نمای ساختمان‌ها کمتر استفاده می‌شود. همچنین باید توجه کرد که برای سالم ماندن چوب در نما ساختمان به صورت دوره‌ای می‌بایست به آن رسیدگی شود و رنگ مخصوص روی آن زده شود تا زیبایی خود را از دست ندهد. همچنین باید توجه داشت که بهتر است این نوع متریال در شهرهای پر باران به دلیل فرسوده شدن آن کمتر استفاده شود.
با توجه به اندازه و ابعاد گوناگون و طیف‌های رنگی متنوع، قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  در بازار متفاوت است. این تنوع محصول به طراحان و معماران اجازه خواهد داد تا برای انتخاب خود گزینه‌های بسیاری را در نظرداشته باشند. با توجه به اینکه چوب‌ها عناصری برگرفته از دل طبیعت هستند، به کارگیری آنها در نما ساختمان برای اولین تجربه ساکنان ساختمان در ذهن خوشایندتر و ماندگارتر خواهد بود.
 

قیمت ترمووود

 



 از عوامل دیگری که  قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))   به آن بستگی دارد، می‌توان  به جنس چوب اشاره کرد.         
•    چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  را که از درختان نرم تهیه می‌کنند ارزان‌تر از قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) یی است که از درختان سخت به دست می‌آیند. البته علت این تفاوت قیمتی از لحاظ جنس چوب تابع مستقیمی دارد با میزان رشد و تراکم این درختان از یک سو و میزان عملیات حرارتی و سختی برش از سمت دیگر دارد.      •    یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  ، گونه درختی است که تکنولوژی ترمو بر روی آن انجام گرفته است.       
•     قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))   تحت تاثیر هزینه‌هایی مانند قطع درخت، حمل و نقل تا کارخانه و دستمزد کارگر و مالیات هم می‌باشد. 
•    کیفیت چوب‌های مصرفی هم در ساخت آن می تواند نقش تعیین کننده‌ای در قیمت نهایی چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) داشته باشد.
•    از آنجا که چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  در ایران تولید نمی‌شود و کالایی وارداتی است، قیمت روز ترمو با نوسانات نرخ ارز بستگی دارد و همچنین نحوه‌ی تولید و کیفیت ساخت آن نیز می تواند در هزینه‌ی آن موثر باشد.

عوامل کاهنده قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  
·عوامل زیادی در کاهش هزینه‌ها تهیه و تولید چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  دخیل هستند مانند:
1.    تهیه نهال
2.    کاشت ده نهال به ازای قطع هر درخت هر عدد درختی که قطع می‌کنند ده نهال از همان نوع دوباره بکارند.
لیست  قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  
 

از زمان ورود ترمووود به کشور ایران، لیست قیمت ترمووود نوسان قابل توجهی داشته و البته به دلیل استقبال بالا از چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  توسط طراحان و مردم به ویژه طی دو سال گذشته البته با توجه به نوسان‌های شدید قیمت یورو، شرکت‌های وارد کننده درزمینه نصب و تولید ترموود سعی کرده‌اند لیست قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) وود را با توجیه اقتصادی مناسب و با کمترین تغییرات در اختیار مشتریان قرار دهند.
قیمت چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود )) 
چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  ارزان از درجه کیفی پایین‌تری نسبت به چوب ترمو  (( ترموود ) ( ترمووود ))  فنلاندی گرید A برخوردار است و از این رو نمی‌توان کیفیت این دست چوب‌ها را با چوب گرید A فنلاندی مقایسه نمود.
با توجه به قیمت ارز و تلاطم آن در بازار آزاد، قیمت ترمووود فنلاندی دائم در حال تغییر است.
 
 

تاریخ : 21-02-1398, 17:27

نویسنده : admin

آمار بازدید : 10038

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترمووود, ترمووود چیست, نمای چوبی, نمای ترمووود, چوب فنلاندی

ساختمان سرا