» » ترموود و کاربردهای آن

ترموود و کاربردهای آن

کاربردهای ترموود

میزان حرارت و دمایی که طی فرآیند ترمو بر روی چوب اعمال شده است، کاربرد و موارد استفاده ترمووود را مشخص می نماید. به طور کلی دو نوع ترمووود Thermo-S و Thermo-D وجود دارد. نوع اول بیشتر در فضاهای داخلی و نوع دوم بیشتر در فضاهای خارجی ، نمای ساختمان و…استفاده می گردد.

 


 

ترموود و کاربردهای آن

 

 

ترموود و کاربردهای آن

 



 

کاربرد ترمووود در فضاهای بیرونی

ترمووود کاربردهای متعددی در فضاهای بیرونی دارد که در ادامه بدان اشاره شده است:

 

- درب و پنجره های ترمووود نرده هایترمووود نما و کفپوش های ترموود

کاربرد ترمووود در فضاهای داخلی

ترمووودها در فضاهای داخلی نیز کاربردهای فراوانی دارند.

زمانی که در صنعت ساختمان صحبت از چوب هایترمووود به میان می آید ، قطعا هدف استفاده از یک متریال طبیعی و زیباست که به فضای سرد و صنعتی این روزهای ما گرما ببخشد و البته در کنار آن مقاومت قابل توجهی در برابر سرما ، گرما ، رطوبت و نفوذ موریانه داشته باشد.

با اعمال عملیات آماده سازی ترموود رنگ آن تیره تر می گردد مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی بهبود می یابد. قابلیت برش کاری و سوراخکاری افزایش و نهایتاً شستشو و مراقبت آن نیز آسانتر می شود. چگالی ترمووود حدود 400 کیلوگرم بر متر مکعب که در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی و حتی انواع دیگر چوب ها از وزن سبکی برخوردار می باشد. بنابراین جهت مصرف در صنعت ساختمان خصوصاً نمای ساختمان انتخاب مناسبی بوده زیرا امروزه شاخص وزن نقش مهمی در ایمنی ساختمان خصوصاً در برابر زلزله ایفا می کنند.

مشخصات شیمیایی ترموود

هیچگونه مواد سمی و مضر که برای سلامت انسان ایجاد خطر نماید در چوب ترمووود وجود ندارد. این خاصیت ترمووود در سلامت و ایمنی افرادی که با این چوب سروکار دارند تأثیر بسزایی دارد.

نفوذ مواد ارگانیک به ترمووود به طور قابل ملاحظه ای کمتر از چوب های دیگر است.


تاریخ : 20-12-1396, 10:00

نویسنده : admin

آمار بازدید : 41656

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترمووود, نمای خارجی چوبی, نمای داخلی, چوب ترمووود, نماچوب

ساختمان سرا