» » روف گاردن و مزایای آن

روف گاردن و مزایای آن

تاریخچه استفاده از روف گاردن یا باغ بام

از روف گاردن یا همان باغ بام ها در دوره مضر باستان و امپراطوری کشور روم استفاده می شده است. در بین النهرین هم از آن ها استفاده می شده است. اگر به کتاب های تاریخی رجوع کنید می توانید تصاویر زیبایی از اجرای آنها ببنید.

روف گاردنبه 4 دسته زیر تقسیم می شود :
روف گاردن با سیستم گسترده
روف گاردن  با سیتم متمرکز
روف گاردن  با سیستم جعبه گیاه یا مدولار 
روف گاردن  با سیستم ترکیبی 
 
پشت بام هاي سبز شامل مجموعه اي از لايه هاي نصب شده به دو صورت آزاد و يا ماژولار هستند. از جمله دلايل استفاده از روف گاردن ها مي توان به ويژگي هاي معماري، بهره وري از منافع محيطي و بالابردن ارزش ملك براي ساكنين اشاره كرد.
به طور كلي بام هاي سبز از ديدگاه سنتي به دو دسته "گسترده” و "متمركز” تقسيم بندي مي شوند.
 

روف گاردن و مزایای آن

 


  
انواع روف گاردن

روف گاردن پهناور : یک روف گاردن پهناور دربردارنده لایه های نازکی از خاک سطحی کاشته شده که با گونه هایی با رشد کم و مقاوم در برابر خشکی مانند سوکولنت ها ، چمن ها ، گیاهان دارویی و غیره ترکیب شده اند.
روف گاردن نیمه فشرده : سقف های نیمه فشرده از لایه های عمیق تری از خاک با گیاهانی مانند درختچه ها و علف ها می باشند.
روف گاردن فشرده : این مدل از روف گاردن ها از لایه های بسیار عمیقی از خاک استفاده می کنند که شامل چمن ، بوته ، درختان و گیاهان بزرگ چند ساله می شوند.
روف گاردن ها شامل مجموعه ای از تخته ها می باشند.این نوع ساختار طراحی روف گاردن ها ، مانع از نفوذ ریشه های گیاهان به زیر خاک و سقف پشت بام شده و آب دیگر با سطح سقف در تماس نخواهد بود.

مزایای روف گاردن 

روف گاردن ها تاثیر به سزایی در هزینه قبض برق دارند.گیاهان کاشته شده در روف گاردن ها ، منجر به نگهداری گرمای لازم برای منزل شما در فصل زمستان و خنک کردن منزل شما در فصل تابستان می گردند.در نتیجه دیگر نیازی به روشن کردن سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمی باشد که نهایتا منجر به کاهش صورت حساب قبض برق می گردد.
.دیگر مزایای اجرای طرح روف گاردن ، ایجاد عایق های صوتی و کاهش آلودگی صوتی تا 40 دسی بل می باشد.بنابراین روف گاردن ها گزینه بسیار مناسبی برای افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند ، می باشد.
گیاهان اکسیژن تولید می کنند و دی اکسید کربن را از بین می برند ، همچنین باعث از بین رفتن آلاینده های معلق در هوا نیز می گردند.اگرچه یک روف گاردن کوچک نمی تواند مشکل آلودگی هوای جهانی را حل کند ، اما شما این رضایت درونی را دارید که روف گاردن شخصی شما هوای اطراف منزل شما را پاکیزه کرده است.

معایب روف گاردن 

اجرای طرح روف گاردن ، چالشی بزرگ است که قابلیت نصب آن روی ساختمان های کوچک نمی باشد.نسبت به کاشی کاری ساده سقف ها ، این کار بسیار پر هزینه می باشد ، به عایق بندی و ضد آب کردن بیشتری نیاز دارد و ممکن است منزل شما به تغییر ساختاری نیاز داشته باشد تا با وزن اضافه خاک و گیاهان همسان شود.
 

روف گاردن و مزایای آن

 


تاریخ : 11-04-1397, 15:09

نویسنده : admin

آمار بازدید : 88325

دسته : مقالات

تگ های مطلب : روف گاردن, چوب ترمووود, چوب ترموود

ساختمان سرا