» » مزایا و معایب روف گاردن

مزایا و معایب روف گاردن

 

مزایا و معایب روف گاردن

روف گاردن به معنی باغ بام یا همان باغ در بام, تکنولوزی مدرنی که بر روی پشت بام ها و تراس ها اجرا می شود.در واقع فضای  سبزی بر روی پشت بام ایجاد می کند تا باعث ایجاد  طبیعتی در زندگی شهری شود. پس می توان گفت که هر  گونه فضای سبزی بر روی پشت بام را روف گاردن می گویند که می توان گیاهان سبز و محصولات  کشاورزی و غیره در ان به  کار برد.
 


مزایا

روف گاردن علاوه برایجاد  منظره ای زیبا و زیبایی ظاهری ، می تواند مزایای و فواید خاص بسیاری نیز داشته باشد. اجرای روف گاردن در شهر های شلوغ بر روی پشت بام می تواند باعث کاهش سروصدا و عایق های صوتی خوبی شوند.
همانطور که می دانید گیاهان اکسیژین تولید میکنند و باعث از بین رفتن دی اکسید کربن شوند.که باعث از بین رفتن الاینده های هوا میشوند.هرچند که بام سیز نمی تواند به طور کامل الودگی هوا را از بین ببرد اما میتواند تا حدودی هوای اطراف را تمیز کند.
 علاوه بر اینکه  روف گاردن تا حدودی مشکلات آلودگی هوا را حل می کند می توان  در صورتی که  که به کشاورزی علامند هستید و شرایط آب و هوایی  مناسب باشد  با کاشت برخی از  خوارکی ها مانند  سبزیجات و صیفی جات در هزینه خرید مواد غذایی صرفه جویی کرد.  
روف گاردن تاثیر زیادی در کاهش هزینه های تامین انرژی دارند.که باعث ایجاد عایق بسار خوبی در برابر گرما و سرما هستند. که این موضوع باعث می شود از سیستم هاییی گرمایشی در فصل زمستان و سیستم های سرمایشی در فصل تابستان کمتر  استفاده شود.

 

 

معایب

با همه ی این مزایای گفته شده روف گاردن معایب خاص خود را دارد که در زیر  برخی از انها را توضیح داده شده است. اجرای روف گاردن دارای هزینه های بسیاربالایی است. زیرا نیاز به نگهداری و رسیدگی و عایق بندی و ضد اب کردن بیشتری نسبت به دیگر سقف ها معمولی و ساده دارد  تا اسیب کمتری به ساختمان وارد کند.
امکان اجرای روف گاردن در فضا های کوچک وجود ندارد.در صورتی که پشت بام نتواند وزن روف گاردن را تحمل کند باشد باعث نشست سقف می شود و خساراتی برای ساختمان ایجاد می کند.
 امکان کاشت همه ی پوشش های گیاهی بر روی روف گاردن نیست. باید متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه پوشش های گیاهی مورد نظر را انتخاب کرد. 
از دیگر معایب روف گاردن سنگین شدن و نفوذ ریشه گیاهان در سقف است که  این موضوع باعث ته نشین شدن ذرات خاک و نشست سقف می شود.

تاریخ : 28-07-1397, 16:46

نویسنده : admin

آمار بازدید : 12291

دسته : مقالات

تگ های مطلب : روف گاردن, بام سبز, رنگ چوب, چوب فضای باز, چوب ضد آب, چوب فنلاندی, چوب ترمووود, چوب ترمود, چوب ترمو, چوب نما, چوب, چوب thermowood

ساختمان سرا