» » ترموود و فرایندهای آن

ترموود و فرایندهای آن

چوب جزء مصالحی ست  که به طور طبیعی در سراسر دنیا وجود دارد و در صنعت ساختمان سازی  و نما سازی به وفور مورد استفاده قرار میگیرد ساختمان های بسیار زیادی امروزه از  نمای چوبترموود  استفاده میکنند .
 
 

ترموود و فرایندهای آن

 

 

ترموود و فرایندهای آن

 


وزن چوب ترمووودنسبت به سایر متریال ها سبک تر است و استحکام و مقاومت آن بالا میباشد. این ماده دارای خواص فیزیکی و مکانیکی فراوانی میباشد از جمله:
قابلیت برش کنده کاری و رنگ پذیری عایق صوتی عایق حرارتی و برودتی تجدید پذیری در طبیعت مقاومت مکانیکی بالا زیاد قابلیت شکل پذیری چوب ترمو (چوب اصلاح شده حرارتی)
 
طی فرآیند thermal modification یا اصلاح حرارتی,چوب ترمووود  در معرض حرارت بالا قرار میگیرد و دیواره سلولی آن اصلاح حرارتی میشود. در این فرآیند اجزای دیواره سلولی چوب تخریب میشود و با ساماندهی مجدد, رطوبت آن کاهش می یابد. این امر باعث کاهش واکشیدگی چوب ترمووود شده و دوام و طول عمر آن را بالا میبرد. در فرآیند اصلاح حرارتی یا چوب ترمووودرنگ چوب تیره میشود و مقاومت آن در برابر تغییرات جوی و رطوبتی نسبت به چوب معمولی بالاتر میرود.
ویژگی های چوب ترمووود
در تولید چوب ترمووود هیچ نوع ماده شیمیایی به کار نمیرود، بنابراین چوب ترمووود سازگار با محیط زیست است و قابل برگشت پذیری به طبیعت میباشد.
در فرآیند چوب ترمووود رنگ چوب به قهوه ای تیره تبدیل میشود و این رنگ جلوه ی زیبایی به ظاهر چوب ترمووود میدهد.
اصلاح حرارتی صورت گرفته بر روی چوب باعث کاهش تمایل آن به تورم، خش و جذب آب در محیط های مختلف با میزان رطوبت متفاوت میشود.چوب های ترمووود در مقایسه با چوب های معمولی از پایداری بالاتری در برابر رطوبت برخوردار هستند.
چوب ترمووود مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ، کپک، فرسایش و پوسیدگی دارد. انجام فرآیند اصلاح حرارتی علاوه بر بالا بردن مقاومت چوب در بربر فرسایش، آن را نیز در برابر حشرات مصون میدارد.
چوب ترمووود وزن بسیار سبکی دارند و نگهداری، نصب و استفاده از آنها به راحتی انجام میشود.

تاریخ : 28-12-1396, 12:24

نویسنده : admin

آمار بازدید : 46571

دسته : مقالات

تگ های مطلب : ترموود, نماچوب, چوب نما, نمای چوبی, نمای خارجی, نمای داخلی, چوب

ساختمان سرا