چوب نما و خواص آن

چوب های ترمووود فنلاندی چوب هایی با خاصیت ضد آب بودن، ضد گزند حشرات و مقاوم در برابر رطوبت هستند. چوب ترمووود در برابر UV  به تنهایی مقاوم نیست و باید از رنگ های مخصوص ترمووود استفاده کرد تا در فضای باز آسیبی به آن وارد نشود. با طراحی منحصربه فرد می توان از چوب نما در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد. از جمله دیوارپوش ترمووودی، کف پوش خانه، کابینت آشپزخانه ترمووودی با طراحی مدرن و کلاسیک، فلاور باکس و ...
چوب ترمو به دلیل انعطاف پذیری و سبکی که دارد می تواند استفاده بسیاری در طراحی های خاص داشته باشد.
 
 

چوب نما و خواص آن


استفاده صحیح از چوب نما

نمای چوب انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان می باشد. جهت استفاده در نمای ساختمان چوب ترمو کاج بدلیل دوام، رنگ و وزن سبک آن توصیه می گردد و همچنین جهت استفاده کف تراس، روف گاردن مناسب تر است.  در صورتی که چوب قرار است در تماس مستقیم با خاک و گیاهان قرار گیرد مانند حصار باغ، لازم است حتما چوب اشباع شده استفاده گردد. چون در آنجا عوامل مخرب چوب بسیار شدیدتر هستند و محلول های اشباع موجب فراری دادن حشرات چوب خوار نیز می شوند. چوب نما یکی از محبوب ترین و کم هزینه ترین راه ها برای ارتقاء ظاهر بیرونی بنا می باشد. چوب نما توانایی ذاتی جذب و انتشار رطوبت را دارد. رطوبت درونی چوب نما همیشه منطبق با تغییرات محیط است که در نتیجه تنظیم و تثبیت طبیعی که که خصلت چوب است انجام می پذیرد. نمای چوبی جذابیت، شخصیت و گرما به نمای ساختمان می بخشد و به طور کلی ظاهری آشنا و قدیمی در ذهن ما تداعی میکند. بازگشت دوباره چوب پس از استفاده نشدن طولانی مدت از آن و مشاهده مداوم برای ما بسیار جذاب است. چوب نما علاوه بر صلابت و پیشینه ای که در استفاده در ساخت بنا دارد دارای تنوعی بالا در رنگ آمیزی و طیف و بافتی بسیار چشم نواز است .

برخی علت های استفاده از چوب نما در موارد ذکر شده

۱. ماندگاری
به دلیل خصوصیت جذب پایین رطوبت، ترمووود ماندگاریش را در انواع شرایط مختلف آب و هوایی حفظ می نماید و از چوب عادی و فرآوری نشده بسیار ماندگارتر می باشد.

۲. مقاومت بالا
خصوصیات پیچش و تاب برداشتن ترمووود در مقایسه با چوب فرآوری نشده تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
۳. ۱۰۰ درصد طبیعی بودن
چوب عاری از هر گونه رزین یا مواد شیمیایی می باشد و هیچ ماده شیمیایی در فرآیند تولید استفاده نشده است.

۴. دوستدار محیط زیست
محصولات ترمووود هیچ گونه خطری برای محیط زیست یا سلامت نداشته و مواد خام اولیه از جنگل های مدیریت شده برداشت می شوند. این محصولات بدون هیچ گونه نگرانی زیست محیطی قابل بازیافت می باشند.

۵..حفاظت شده
ترمووود به دلیل خالی بودن از مواد غذایی و همچنین میزان رطوبت پایین در مقابل حشرات موذی حفاظت شده است و همچنین پوسیدگی یا قارچ در ترمووود رخ نخواهد داد.

۶.عایق
ترمووود نسبت به چوب عادی به میزان ۲۵ درصد عایق بهتر حرارتی و صدا می باشد.

۷.امنیت
ترمووود نسوز نبوده ولی نسبت به چوب خام فرآوری نشده حدود ۳۰٪ نسبت به آتش مقاومت بیشتری دارد.
 

چوب نما و خواص آن

 


تاریخ : 9-03-1397, 10:03

نویسنده : admin

آمار بازدید : 64962

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب نما, نمای چوبی, ترمووود, ترمووودی, ترمو, ترموود

ساختمان سرا