» » روف گاردن یا بام سبز چه کاربردی دارد؟

روف گاردن یا بام سبز چه کاربردی دارد؟

طراحی و اجرای فضایی سبز بر رو ی پشت بام ها و تراس ها به روف گاردن معروف است.
در شهرهای بزرگی از جمله تهران به دلیل بالا بودن قیمت زمین امکان ایجاد فضای سبز کافی وجود ندارد؛ به همین منظوربا ایجاد فضای سبز در بام ساختمان باعث بهبود یافتن محیط زیست شده و افراد می توان در این باغ کوچک ( روف گاردن ) اوقات فراغات خود را سپری کنند چرا که روف گاردن محلی برای استراحت و آرامش درساختمان می باشد
برای ساخت بام سبز یا روف گاردن متریال و مصالح متنوعی وجود دارد اما یکی از مهمترین عوامل در انتخاب متریال مناسب برای ساخت روف گاردنسبک بودن آن متریال می باشد.
چوب ترمووود یا چوب نما علاوه برسبکی دارای استحکام ودوام بالا،ضدرطوبت،ضدحشرات وضدقارچ و… می باشد و بهترین انتخاب برای ساخت بام سبز یا روف گاردن به حساب می آید و به ایجاد حس گرمی و آرامش کمک میکند.
به کارگیری چوب ترمو در اطراف روف گاردن بر ارزش این گردهمایی سالانه می افزاید. به کارگیری ترموود در اطراف باغچه ها، داربست کشی، قاب های زینتی، قوسی ها و چمن ها، کفپوش ها و لبه گذاری باغچه ها هیچگاه از مد نخواهد افتاد. به دلیل ویژگی ها و مزایای ترمووود، حتی می توان گفت که استفاده از چوب ترمو برای ساختروف گاردن از متریال  ضروری به شمار می آید.
در کف سازی روف گاردن باید نهایت دقت و توجه را به خرج داد تا هم از تجمع آب در زیر لایه های زیرین روف گاردن جلوگیری به عمل بیاید و هم سقف به طبقه پایین آن چیکه نکند.
در ضمن در انتخاب نوع پوشش گیاهی نیز باید نهایت دقت را به خرج داد، میتوان گفت که یام سبز یا روف گاردن نهایت تلفیق محیط با طبیعت است.
ساخت المان های گوناگون از جمله نیمکت، میز، آلاچیق، پرگولا، مبلمان باغی و... با چوب های زیبا ومقاوم  ترمووود و تلفیق آنها با گیاهان طبیعی برای چنین فضاهایی بسیار کاربردی و مناسب است.

روف گاردن دارای مزایای زیادی است که مواردی از آن ها اشاره می نماییم :

§         افزایش  محدوده زندگی و فضای مفید ساختمان
§         ایجادیک فضای سبز و زیبا در اطراف ساختمان
§        روف گاردن مانند یک عایق حرارتی برودتی عمل می کند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
§         کاهش دی اکسیدکربن هوا وت ولید اکسیژن
§         افزایش طول عمر بام ساختمان در برابر اشعه خورشید
§         ایجاد یک محیط زیبا سرسبز و ارتقا سطح زندگی
§         بالا بردن ارزش ریالی ملک
اگر قصد دارید بر روی پشت بام آپارتمان یا ویلای خود بام سبز زیبا و دلنشینی ایجاد کنید، شرکت slp با گروهی متخصص و مجرب برای کمک به شما در کنارتان خواهد بود.
 

روف گاردن یا بام سبز چه کاربردی دارد؟

 



تاریخ : 4-05-1397, 08:54

نویسنده : admin

آمار بازدید : 11155

دسته : مقالات

تگ های مطلب : روف گاردن, چوب ترموود, چوب ترمووود, ترمووود, چوب نما, نمای چوبی

ساختمان سرا