» » کف کاذب چوبی چیست ؟

کف کاذب چوبی چیست ؟

کف کاذب چوبی نوعی سازه ارتفاع‌دار بوده که توسط شبکه فولادی ساخته شده و جهت بالا بردن و ارتقاء سطح زمین و یا قسمتی از سازه استفاده می‌گردد .این کف روی کف اصلی سازه اجرا شده و امکان عبور کابل‌ها، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی را از زیر آن فراهم می‌سازد.
کف کاذب که به قرینه سقف کاذب نام‌گذاری شده که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه‌هایی بر کف اصلی طبقات نصب می‌گردد.
کف کاذب با نام‌های دیگری مانند: کفپوش کاذب، کف مرتفع، کف متحرک، کف با قابلیت دسترسی، کف ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاند ) نیز شناخته می‌شود.
 

کف کاذب چوبی چیست ؟

 


روش اجرای کف کاذب چوبی

روش کلی اجرای کف کاذب چوبی به این صورت است که در وهله اول با توجه به شیب کف مورد نظر پلیت‌گذاری صورت می‌گیرد. سپس با استفاده از دستک‌های فلزی سطح کار تا ارتفاع مورد نظر بالا آمده و شاسی فلزی نصب می‌گردد. در این کار از قوطی فلزی ۴۰ با فاصله ۴۰ سانتی‌متر استفاده می‌گردد و یک شبکه فلزی برای نصب چوب ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاندی )آماده می‎شود.
 

کف کاذب چوبی چیست ؟

 



نکته حایز اهمیت در این مرحله اجرای کاملا درست و تراز زیرسازی فلزی جهت نصب چوب‌های ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاندی ) می‌باشد. همچنین قبل از نصب زیرسازی چوبی پروفیل‌ها باید به وسیله ضد زنگ کاملا رنگ‌آمیزی شوند.
در مرحله بعد چوب‌های زیرسازی مخصوص نصب چوب‌های ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاند ) که در ابعاد ۴۵*۵۰ در شرکت مهندسی پارسیا عرضه می‌شود و به صورت اشباع شده بوده، روی پروفیل‌ها نصب می‌گردد.این چوب‌های اشباع شده به وسیله پیچ‌های گالوانیزه سرمته بر روی پروفیل‌ها نصب می‌گردد.
در مرحله آخر، چوب‌های ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاندی ) مناسب برای کف بر روی زیرسازی چوبی اجرا شده و کف کاذب چوبی با ارتفاع مد نظر اجرا می‌گردد. از مزیت‌های این روش، زهکشی مناسب در سطح زیرین کف و اجرای کاملا تراز در سطح کف کاذب می‌باشد.
 

کف کاذب چوبی چیست ؟

 


همچنین در این روش می‌توان لوله‌های تاسیساتی، برق کشی و  را در سطح زیرین اجرا کرده و با تعبیه دریچه‌های بازدید دسترسی مناسب به سطح زیرین را مهیا نمود.
چوب‌های ترمووود ( چوب نمای ساختمان - چوب فضای باز - ترمووود فنلاند ) کف را می‌توان به صورت پیچ از رو و یا کلیپس اجرا نمود.
 

تاریخ : 16-04-1398, 17:33

نویسنده : admin

آمار بازدید : 8512

دسته : مقالات

تگ های مطلب : کفسازی چوبی, چوب نمای ساختمان, چوب فنلاندی, ترمووود, ترمووود فضای باز

ساختمان سرا