» » پایداری رنگ چوب ترمووود

پایداری رنگ چوب ترمووود

پایداری رنگ چوب ترمووود

تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید به سرعت رنگ چوب ترموود را تغییر می دهد.تغییرات قابل مشاهده را می توان بعد از چند هفته شناسایی کرد. اشعه ماوراء بنفش تابش لیگنین را تجزیه می کند که یک ترکیب شیمیایی است که بافت سلولی یک درخت را نگه می دارد. مدت تماس  طولانی تر با اشعه ماوراء بنفش منجر به تجزیه سلولز می شود که مواد مشترک در دیواره سلول های گیاهی است. در نتیجه، سطح چوب ترمووود نرمتر و ضعیف تر می شود.
 
 

پایداری رنگ چوب ترمووود

 
در یک سال، 0،01 - 0،1 میلی متر از تمام سطح چوب ترمووود خاکستری و شکننده تر می شود. سطح چوب ترمووود تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش یک پایه سطح چوب ترموود ضعیف تر میشود؛ بنابراین باید با دقت برداشته شود. اگر این روش انجام نشده باشد، رنگ چوب ترمووود و سایر پوشش هایی که چوب ترمووود را محافظت می کنند، به سطح نمی آیند و به همین ترتیب نباید تا به سطح درست (صاف و صیقلی) برای اجرای رنگ چوب روی چوب های ترمووود برسیم ادامه دهیم.
 
 

پایداری رنگ چوب ترمووود

 
 
رنگ چوب های ترموود، به طور قابل توجهی در مدت زمان کوتاهی تغییر می کند که نتیجه تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید است. رنگدانه لکه های چوبی شفاف از چوب اصلاح شده با حرارت از اشعه UV محافظت می کند که بهتر از مواد شفاف باشد. نتیجه نهایی نیز بسیار شبیه به رنگ اصلی چوب ترمووود است. در تراس، توصیه نمی شود که برای نگه داری از رنگ چوب ترموود از لاک الکل یا هر نوع نگهدارنده رنگ چوب ترمووود استفاده شود. که یک لایه ضخیم را روی چوب ترمووود ایجاد می کند زیرا این پوشش ممکن است که تغیراتی را در روی پوست چوب ترمووود و رنگ چوب ترموود ایجاد کند.

تاریخ : 13-10-1397, 10:09

نویسنده : admin

آمار بازدید : 10194

دسته : مقالات

تگ های مطلب : چوب ترمووود, چوب ترموود, چوب نما, چوب نمای ترموود, نمای ترمو, رنگ چوب, چوب فضای باز, چوب فنلاندی, چوب ضد آب, چوب نمای ساختمان, چوب thermowood, نمای چوب ترموود

ساختمان سرا